Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Thursday 17 May 2012

We are Not Perfect Too !

Salam Alaikum .

Kita selalu kata dekat orng TANPA disedari (jgn byngkan lagu Tanpa Sixth Sense please) :-

"Eeee . Dia tu bukannye lawa sngt pahal boleh ramai orng minat pulak / pahal boleh dpt pakwe hndsome pulak?" -- okay ni paling famous dan aku cukup nyampah mndngarnye
"Please lah kau tu bukannye baik sngt nak tegah orang"
"Dia tu tkdelah alim sngt dulu , tetiba je nak mcm tu"
"Kau jgn ingat kau solat full kau baik sngt . Macam #$%^ nak pertikaikan solat aku"-- orng yg tk mnyedarkan diri suka ckp cmni . Tak takut Allah tinggal solat.

Daaaaaaaan bnyk lagi "bukannye" yg kita selalu sebut. Cuba kita sebut mcm ni :-

"Dia tu dulu tkdelah baik sngt tpi skrng ni Alhamdulillah lgi baik dr aku kot"
"Walaupun dia tkdelah baik sngt tp dia berani tegur aku"
"Aku tau walaupun dia tu tk solat full tpi hati dia baik sngt"

Take the positive side please . Yee aku mngaku [angkat tangan surrender] mmng aku ada jugak ckp cmtu bila geram , marah , annoyed tapi tu lah kita manusia . Jangan ckp orng tu eh bukanyye tu , eh bukannye ni la  , ape la padahal we , ourself aren't perfect enough .  Okay jom petik satu dialog dkt atas " Aku tau walaupun dia tu tk solat full tpi hati dia baik sngt" -- Okay , kembang biakkan dialog ni . mmng kalau tk solat tu , amalan trgntung tpi korng ingt semua yg solat ni dikurniakan hati yg bersih dan suci ke ? Terkadang kita riak , sok suci (amboi indon nyah) :D Korang lagi sejuk hati tngok orng solat tpi sombong ke , atau yg tk brpe nk solat tu pemurah , baik hati dan etc etc . Mstilah yg tk brpe nak sngt tu kan ? Sebab ape ? Hati yg sombong sukar utk diubati biar bnyk mane sekalipun tasbih tahmid dan takbirnya krna kumat kamit mulut itu hnya utk dilihat lihat. Kerana hati yg awalnye sudah baik dan tenang mudah shja dibentuk . Asalkan ada doa mngiringi mereka biarlah doa tiap kali sekilas pndng je pun . Allah sntisa dngr doa hamba-hambaNya :') 

Biaseny orng yg dulu teruk apbila berubah akn jadi orng yg lebih baik dr orng yg dr awalnya baik . Sebab mrka bersyukur hidayah itu kunjung di hadapan mata dan mrka hargai nikmat ketenangan abadi yg takkan dpt dimana mana sekalipun . 

Itu shja , smoga aku kau kamu dan dia dpt sama sama muhasabahkan . Aku juga hina , jdi aku tegur agar yg lain tk ikut sehina aku . Jgn ikut aku , tapi ikutlah Dia , Maha Pencipta dan kekasihnya Nabi Muhammad S.A.W :)


Biarkan... Biarkan cinta itu kembang mekar di hati . Kerana cinta itu yg paling aku nanti tapi syaitan itu sering ada utk mencampak tompok tompok hitam meracuni kembang cintaku . Ya Rabb , aku mahu cinta itu . Cinta Illahi yg kekal abadi agar aku sntiasa rasa selamat di dunia fana mahupun akhirat abadi :')

Shukran , Wassalam .

No comments: