Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Tuesday 3 April 2012

Wanita Fitnah Terbesar Akhir Zaman ?

Assalamualaikum .

Jangan kutuk , aku tau comel :) hihi .
 Nabi pernah bersabda , fitnah yg terbesar pd akhir zaman ini ialah fitnah wanita


Rasulullah SAW bersabda: “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang berpunca daripada kaum wanita.” (H.R. Bukhari, Muslim, Imam Ahmad, Tirmidzi)

Andai ada khilaf , aku mntk anda anda di sana yg membaca betulkan . Comment lah dkt bwh tu so kita dpt share sesame :) Terima kasih .
    Wanita ni bidadari dunia , hiasan dunia . Segala yg terindah dikaitkan dgn wanita . Sebab itulah kalau orng brcinta ni sgla bulan , pelangi , bintang , awan dan ape apelah yg indah digambarkan dgn wanita yg disayangi . Tapi yg paling indah adlh wanita solehah -- aku mungkin tk mampu jdi sehebat ini . Tak mngapelah tk mampu pun , cuba yg terbaik pun cukup :) Tapi malangnya , wanita skrng ni tk ramai yg seindah itu . 
     Bila kita sebut tntg fitnah wanita akhir zaman msti kita byngkan perempuan kaki kikis dan sbgainye . Tak ! Bukan mcm tu . Maksudnya penampilan , perbuatan atau ape shj yg berkait dilakukan oleh wanita akhir zaman sehingga mnyebabkan lelaki lupa daratan . Jika tiada pencegahan , berlaku perkara tk diingini . Rasulullah dah ckp awal awal , dan skrng buktinya trhidng dpn mata . Astaghfirullahalazim .
    Fitnah berakar umbi dr sekecil-kecil dosa yg tersembunyi sehinggalah dosa yang jelas dan kemungkinan besar membawa kpd dosa besar . Kita bls msge dgn lelaki bukan muhrim , bersuara manja , berpakaian tetapi telanjang , berpakaian menjolok mata , bergaul bebas dan sbgainye . Mungkin ade yg pndai mngawal bab msge dan call from lelaki buakn muhrim tpi bgi yg leka ? Seeloknye tk perlulah nk ber-webcam , call through skype or whatsoever dgn kwn lelaki if tk pnting pun bnda tu . Apa salahnye , kalau lelaki tu mntk utk on call korng tegaskan pendirian anda !

Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur). [7:26]


   Mungkin kita tk sedar cara kita boleh mnimbulkan perkara ini , mnyebabkan lelaki lupa daratan dan sbgainye . Contoh realiti yg kita boleh jdikan contoh adlh artis wanita pd hari ini . Cuba rujuk Metro Ahad (01.04.2012) . Artis mndakwa dignggu oleh Datuk , VIP dan bnyk jnis orng yg mngidamkan kecantikan mereka . Bolehkah lelaki itu dipersalahkan ? Mungkin tpi bukan 100% kerana lihat pd diri kita dulu . Knpe mcm tu ? Datuk dan VIP itu sbnrnye terjerat dgn fitnah wanita akhir zaman . Sebab aku pakai seksi , aku bergmbar mnggoda , berpakaian sehingga tabarruj , bersolek berlebihan sehingga lelaki yg melihat tidak mampu mngawal nafsu . Nafsu itu lumrah setiap manusia . Untuk mngawal bukan semua orng mampu .
   Manusia suka melihat benda yg indah . Ya , wanita juga indah tapi jika kita menjaga keindahan itu utk suami semata-mata apa salahnya kan ? Indah wanita ini bukan seperti indahnya alam utk dinikmati semua supya  mngagumi kebesaran Allah . Namun , indahnya alam itu harus dijaga agar terus indah . Tetapi indahnya wanita itu buakn utk dinikmati semua , indanya itu hnya utk insan yg yg Allah ambil tulang rusuknya utk mncipta kita dan persamaannya indah wanita itu dgn alam adlh harus dijaga bgi mngekalkan keindahannya .
   Jagalah maruah , tutur kata dan tingkah laku serta pakaian kita agar tidak menjadi fitnah wanita akhir zaman bgi lelaki . Jika semua menjaga , insyaAllah selamat . Ingatlah bhwa Abang , adik dan Ayah kita juga lelaki . Mahukah kita hnya krana kaum hawa sprti kita ini tidak mnutup aurat , mereka terjerat . Salahnya berpunca drpd kita jua . Jika masing-masing ada tnggungjawab utk menutup dan menjaga maruah serata agama tidak akan ada yg mahu mngikut . Jika ramai yg menutup , ramai juga yg mngikut . Mungkin mulanya dipaksa , kemudian terbiasa dan seterusnya pasti kita redha dgn pubahan itu . InsyaAllah :)


Asma’ binti Abu Bakar telah masuk ke tempat Rasulullah SAW berada sedangkan dia memakai pakaian nipis. Rasulullah SAW lalu berpaling daripada memandangnya sambil berkata, “Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haid) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” (H.R. Abu Dawud)

Utk kaum Adam , jagalah pandangan serta batas pergaulan agar iman krong terus terjaga utk mengelakkan diri drpd fitnah wanita akhir zaman . Jangan mudah terpedaya ye :).Fitnah wanita dikatakan kerana wanita mampu melalaikan apabila tidak menjaga syariat islam. Contohnya, berpakaian tidak menutup aurat, menggoda lelaki kepada zina dan banyak lagi. Wanita menjadi fitnah jika wanita tidak menjaga maruah dan agama.


Rasulullah SAW bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka”. Sahabat bertanya: “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Rasulullah SAW menjawab: “Siapa lagi kalau bukan mereka.” (H.R. Muslim)






2 comments:

aisyahshakirah said...

i like you aisyah! :)

Anonymous said...

Hi aisyah, i just want to say thank you so much for the information that u put in your awesome blog about fitnah wanita.