Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Friday, 27 April 2012

Confess -- sebab sayang :)



Assalamualaikum .

Ape ? Ape ? Yeee Aisyah mmng pemalas nk updte blog . sila tampar :) Ape ? Confess ? ape dia Wan ? eh eh Aisyah laa . Confess ? Bila kau ade pakwe nii ? Bila bila ? "Aku dh brtunang !" :) jgn kacau , bini orng nii . tak mau tak mau -- woi ! ape kau merepek ni Aisyah =..=

 Ye , aku cinta sayang dan care sngt dgn dia , dia dan dia -- kawan . Sila dngr sy nk confess ni , tk lame pun . Panjang sikit je :)

Wanita -- ya Fatimah , ya Aisyah , ya Muslimah :)

Cantik . indah . anggun sekali . sangat . teruja lah ai :) 

Di mana cantiknye tu ?
Hatinya . Cantiik sekali . Lembut . Mendamaikan sungguh . Subhanallah !

Indah ke ? 
Sangat indah pada lemah lembut serta baik kata katanya .

Anggun . Sungguh !
Anggun bukan pd lenggok bdnnye yg didedahkan . Sungguh anggun pd setiap inci lekuk tubuh yg ditutup rapi . Lebih nilai hrganya utk pemilik tulang rusuk andai tk dijamah mata mana mana arjuna . 
Lelaki - Khalifah , Mukmin , Mujahidin ! 

Oh yg ini aku tk pndai bermadah pujangga . Yang indah itu pd wanita , yg Gah itu pd arjuna . Ya , ape yg perlu digahkan wahai generasi penggerak dakwah ? -- cewah ayat !

Mujahidin ? Subhanallah . Indahnya . Gahnya ! Perkasanya :)

Mujahidin ke medan perang ?
Yee , medan juang . Mujahidin pd hati dan nafsu sendiri . Adorable sungguh ! :3

Indahnya ? Ada juga indahnye !
Pekerti , akhlaknye serta tanggungjawabnye mnjaga dan memartabatkan Hawa . Oh , indahnye hati mrka :)

Gahnya . Awwwh mnggoda yu !
Gahnya iman serta kental jiwanya mncari ilmu serta redha Illahi . Gahnya hati bila cintanya pd seorng gadis krna Allah Ta'ala . Biar tk cantik wajah tapi asalkan cantik . indah . anggun mcm dkt atas tuu :) sungguh mncairkan hati setiap mujahidah yg memndang tetapi disebabkan gah iman itu , membuatkan malu utk memandang dan dipandang . Subhanallah ! :)

Perkasa di persada ,
Sungguh perkasa . bukan perkasa body tough ye , hati minda nurani kental juga . Berani ke hadapaan menegakkan kebenaran . ya , dia khalifah , dia imam :) bukan pngecut yg mnyorok dan brcakap di blkng tpi tk serupa bikin ! belakang ckp Gah mcm bijak agama tpi tk mampu buat ape ape .

Wanita , lihat ni . Mane hilang cantik . indah anggun tu ?

Wanita , Mujahidah kah kita kalau pakai baju elok labuh tetiba bawah tight . Beb ! Baik tk pyh pakai seluar je , senagkan ? tkde membazir duit sngt stkt nk beli tights tu .



wow ! hot gila pakai cmni -- panas lgi ape neraka you . nk melawan lagi ?


Tak cium bau syurga la yang oi . Syng ayah ? Suami ? Abang ? sila turunkan rmbut atau cabut scarf mngarut tu !

Lelaki ? Oooh Khalifah ye ? Mujahidin kan ?

Mane lagi ? Mana lagi khalifah yg petah menegakkan agama dlm setiap hujah . Aku yakin bukan dua insan ni je yg mampu bersuara ? Come on la , kate heroo kan ? Hero filem je nak buat ape, tk bwk ke akhirat pun . Wake up people !

Knpe tk pakai rntai motor je terus ? Besar lagi . Berat . Cantik pulak kan ? -.- Kalau namenye mujahidin , rantai tk trgntung dkt sini . Bukan mati sbb agama , mati tercekik rantai -- ketat sng ye ? haih

Cantik lutut ? Nasib baik tk pakai tight sekali -.- dlm kelancangan anda menegur wanita , di sini khilafnye anda !

Oooops ! Tak habis lagi laah :) Muahidin dan Mujahidah seperti manekah kita ? 1 atau 2 ?

 1 .   
cmni lagi cool dooo :) pejuang sejati

 2.
Pejuang cinta duniawi ke ? Sweet dunia je la dapat . tu pun belum tntu bhgia kan ?

Done 1 Ada yg sentap ? Maaf la post ni mmng emo , pedas , mencengkam . Same goes to laki yg pakai subang gelang la bagai . Aku menegur bukan sbb tk buat silap . Teguran aku dlm blog ni utk diri sndiri jugak . Dan silalah berubah . Wake up people . Aku tk kate pulak aku ni prfect , tudung labuh , niqab . Tngok cara aku mnulis ni pun tau , teruk sngt kan ? :) Sooo aku nk ajak korng ni . Jom laa jom laa . Bukan prgi Bar , Club or whatsoever tapi jom laa prgi Majlis Ilmu . Usrah . Dakwah . Tepuk dada , tnye hati . Apa aku dh buat utk agama ni ? Aku dkt sini mngaku eh , mmng aku tkde jasa apa apa utk agama Allah . Kosong ! Bukan kosong najwa latif tu eh , kosong jasa trhadap agama . Nak jw ape depan Allah nnti ? Jom korang ! Berubah jom ? :')

p/s : post ni ditulis sejurus aku nmpk gmbr kwn aku , pakai rntai . HE wear rantai . Pantang ! Sungguh ! aku care sbgi kawan , tolong weh :'(

Mntk maaf andai trguris , tpi terguris tu trbaik dan luka pasti semuh andai jalan diredhai pngubatnye . Parah bernanah andai jalan duniawi dicari :) Fikirkan !

Kwn mnangis di dunia mmng tk snggup tngok , tpi boleh diselamatkan lagi . Kawan mnangis di 'sana' ? Boleh ke tolong ? Mungkin aku juga antara yg hina itu kan ? Siapalah kita nk mnyebut siapa di syurga , siapa di neraka . Jadi , berubahlah setakat yg terbaik , InsyaAllah ada gnjarannya :)














No comments: