Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Friday 5 May 2017

Addict.

Addicted to kindness. This whole week i was not that busy as I used to be. Maybe because of the FYP showcase so I have extra time to stay in mahallah. It was around 12pm when a sister asked in the group, is there any runner available because someone is sick. At first, I was so lazy. I was like;

"Nah, it's okay. Others will help"

 I continue doing my work but I was not at ease. My mind said "Allah has given you the chance to do good deeds, it's your choice now"

My lazyness lose, my angelic side won hahaha.

Then I replied in the group, i'm not a runner but I can help. Then I pm-ed the one who asked for help but she turned out giving me a contact number of other sis (a nigerian). She said, pls contact this sis, she's the one who need help and bad Aisyah is bad, dalam hati I was like

 "Eh dia nak mntk tolong kita pulak kena pm". Huhu jahat gila aku ni.

Alhamdulillah the Nigerian sis contacted me first (omg my ego, slap me pls) and she listed what she need. The way she asked was quite demanding ( but it's their culture). Memang macam tu sikit so aku yg baran ni dalam hati "Sabar Cah, jangan judge."

So i go buy food for her and I walked to her block. As I arrived at her room, I saw a woman, lemah tak bermaya. Dia berdiri pun kena pegang kerusi. She looks so weak. Aku menyesal geram geram tadi. Tu lah, buat kerja ikhlas tak ikhlas memang.

Aku sebut lah total harga, dia tanya aku naik apa. Aku kata, aku bukan runner tp aku free so I helped. Aku jalan sebab Ameenah ke Hafsa tu dekat je. Kalau naik motor tu pemalas abadi. Dia macam terharu sngt weh. Serius.

Dia nak bayar lebih tp aku bagi baki dia. Tu bukan hak aku. Hak aku, adalah ke atas dia. Tolong sesama muslim. Dia insist nak bagi tp aku dalam keadaan yg sngt sngt memerlukan doa dan aku cari benda yg aku boleh buat untuk orang, untuk tutup dosa dosa aku yg banyak. Aku kata, aku taknak duit, doakan aku, cukuplah. This one come from my heart sebab aku rasa diri aku kotor sngt, macam tk sampai je doa aku T-T

Dekat situ jugak dia doakan aku macam macam weh. Direct. Macam cakap biasa je doa dia tu tapi menusuk ke hati. Betapa ikhlasnya dia nk banding dengan aku yg tolong acuh tak acuh. Dia siap tanya bilik aku dekat mana, nanti sihat nak datang melawat tp aku tak bagi sebab aku bukan melekat dkt bilik pun haha.

Aku balik ddengan dada yang sebak , hati yg kesal tapi berselimutkan syukur sebab Allah izinkan aku tolong orang haritu.

Ak tulis dekat sini, supaya satu hari nanti kalau aku alpa, moga Allah lintaskan hati aku untuk baca balik. Moga aku sentiasa bersyukur.

Alhamdulillah ya Allah, for everything.

No comments: