Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Thursday 19 March 2015

Hilang

Selasa baru ni , handphone hilang . Aku tau , salah aku jugak careless rush pergi class tak cek mana letak phone . Memang dah bukan rezeki phone tu sampai dkt orng yg tak jujur. Aku sedar 15min lepas tertinggal terus call , dah off. I cried. A lot.

Aku dah target nak phone tu lama. Lama . Ditakdirkan phone yg aku tngh pakai masa tu jatuh toilet dan memang mahal nak repair better beli phone baru. Kebetulan aku dah ada target phone tu, beli lah yang tu. Beli pun guna saving . Betapa uselss nya rasa keluarkan saving utk beli phone tp aku tekad nak jaga elok elok sebab dh guna saving tapi... Hilang.

ya Allah . I cried .

Aku nangis macam hilang member . Serius. Phone tu , memori banyak. Aku buat kerja kerja persatuan , poster etc , tulis novel pun guna phone, jaulah, raya, flood relief semua tangkap gmbr guna phone tu. Aku sedih sangat. Gila sedih,

Masa tu , aku sedar. Mungkin Allah nak aku sedar , aku terlalu bergantung pd phone tu. Aku kadang leka jugak dengan hone tu sampai leka nak ingat Allah. Allah nak ingatkan aku , Dia lebih besar dr segalanya. Lebih penting dr segalanya. Allah nak ingatkan , takde benda yg kekal macam mana pun aku jaga dan sayang melainkan Dia. Terima kasih Allah , ingatkan aku.

Masa tu, aku mintak dgn Allah kalau perginya phone tu mendekatkan aku dengan Dia , aku rela phone tu hilang . Takpelah. Phone je pun. Mahal mana pun harga. Phone je pun.

And after all that crying I feel calm. I study well , eat well , sleep well but today when I got back my earphone (haritu tertinggal ada orng simpankan) , I feel like crying. Again.



Phone tu , paling elok aku jaga antra phone yg aku pernah ada. Notes pun banyak dalam tu.

Ya Allah , aku yakin hikmah lebih besar menanti . Aku yakin dengan-Mu ya Allah

Ya Allah , moga gajet itu walau terhenti khidmatnya buatku kerana Kau tetapkan sebegitu , aku redha. Apa apa sahaja kebaikan aku telah sebarkan menggunakannya , moga moga menjadi saham buatku di sana kelak ya Allah walaupun yg baik itu cuma sebesar zarah . Terima kasih ya Allah.

No comments: