Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Wednesday 2 October 2013

Kesal

Tak perlu aku sebut
Andai dapat ku undurkan waktu
Berlian di hadapan aku kacakan
Waktu yg sememangnya sudah singkat
Aku buang separuhnya
Aku bazirkan dek keegoan
Maafkan aku Ya Tuhan

Aku selusuri kembali satu persatu
Perbincangan dan nota-nota
Kenangan demi kenangan terimbau
Ya Allah
Bersalahnya aku
Bongkaknya aku
Tegar sungguh hatiku 
Insan-insan penyayang ini aku abaikan
Manusia jenis apa aku ini ya Allah

Kebelakangan in Ya Rabb
Telah banyak hati aku lukai
Telah banyak jiwa aku calari
Tapi kau masih kurniakan aku nikmat kasih seindah ini

Di akhir momen ini aku kian sedar
Yg indah itu sebenarnya terbentang
Yang menjaga itu di hadapan
Yang menyejukkan itu dekat
Mengapa yg jauh juga aku dambakan ?
Rakaman itu aku ulang-ulang
Tak sanggup menanggung di jiwa
Tapi hati meronta
Diputarkan lagi dan lagi
Semakin terimbau kenangan dan memori
Aku akan hilang mereka ini sedikit shja lagi
Akar yg selama ini mebajai
Hanya akan menyirami tak lama lagi


Maka ya Allah
Kau izinkanlah kami luangkan masa sehingga akhir saat bersama
Jangan kau biarkan kami tersasar dari syariat
Keluarga ini ya Allah
Jangan kau tarik memori bersama dr minda kami
Biarpun minda ini mati dek musibah
Biarkan kenangan itu terus berjalan menghidupkan
Biarkan ia berjalan atas redha-Mu

Cuba aku manfaatkan masa yg berbaki sedikit ini
Agar tidak aku kesali nanti
Supaya rela hati melepaskan mereka pergi
Allah , dengarlah rintihan hambamu ini

Jika aku pergi tidak sempat pamit
Biarlah coretan ini menjadi permit
Wakil dr diri yg hina ini
Tanda cinta yg tiada hujngnya utk insan-insan istimewa
Semoga mereka terus bahagia


No comments: