Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Wednesday 31 October 2012

Video itu Mengajar Aku .

Aku tonton video itu . Hati aku terpukul , tertampar . Di mana aku di saat Muslim lain memerlukan aku , tenaga muda ini utk berdakwah pd mereka ? Turun menyejukkan mereka . Turun utk membantu mereka . Mereka ? Tercari-cari namun aku lari-lari . Aku bukan Allah , pemberi hidayah namun aku mediumnya shja .

     Mengapa aku tidak menjadi penyebar Nur itu ? Islam itu chya . Aku tidak mahu turun dan berceramah kpd penagih , penjudi , kaki mnum , pencuri , kaki sosial dan sbgainy . Aku tdk mahu begitu  Aku mahu turun dan mendekati mereka , memahami mereka . Bukan hny berdiri di hdpd dgn mic dan mngharapkan semua di antara mrka faham apa yg aku katakan . Ikut ape yg aku dakwahkan . Aku yakin . 0.1% shja terlekat di hati . Mrka tdk perlukan itu semua , mrka perlukan kita . Kita yg diberi petunjuk oleh Allah ini utk membntu orng lain .

Tudung labuh , baju longgar , berkopiah , tunduk oh itu tidak cukup . Personaliti itu membuatkan kita dipndng 'tinggi' sehinggakan mereka yg kononnya 'rendah' takut utk memandang dan mendampingi kita . Oh , personaliti shja aku sudah silap apa lgi kata kata . Neutral . Itu sepatutny . Kita semua bijak , cuba fikirkan .

Aisyah , sampai bila mahu begini ? Tarbiyah diri . Bantu sesama Muslim . Berbakti kpd orng tua . Cinta Allah . Cinta Rasul . Bangun ! Bangun !

No comments: