Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Friday, 13 January 2012

Aku Pinang Engkau dengan Al-Quran . Subhanallah :)

       

assalamualaikum :)

oooops ! jgn buruk sngka . aku tak merepek hari ni . relax , cool :D aku ade trbace satu cerita time mengusha youtube . sngt mngharukan , Subhanallah . kalau dh prnah tngok video atau dngr cerita ni , tkpe bace je lagi . tk rugi  kan kan ? percayalah ! *muka semangat . cerita ni infinity kali lbih brmkna drpd titanic yg tngok berkali kali pun asyik nak nangistk brlagu je tu , hee :p aku ubah sikit prkataan dia biar jdi lbih indah , amboi :D ~ poyo je aku -.- tenangkan hati , hayati :)

Suatu hari , datanglah seorng wanita kpda Rasulullah S.A.W dan berkata ;
" Aku dtng menghibahkan diriku untukmu "
Rasulullah S.A.W pun melihatnya , mengangguk - anggukan kepalanya . tapi , Rasulullah S.A.W kmbali duduk . Rupanya tida ada hasrat di hati Rasulullah utk menikahi wanita itu . 
Tiba-tiba salah seorng sahabat berdiri seraya berkata ;
" Ya Rasulullah jika engkau tidak berhasrat menikahinya , maka nikahkanlah aku dengannya "
Lalu , Rasulullah S.A.W berkata pada lelaki itu ;
":Apa yang kau punya utk meminangnya ?"
Lelaki itu menjawab ;
" Aku tidak punya apa apa ya Rasulullah "
Rasulullah berkata ;
"Pulanglah kpd keluargamu , lihatlah apa yg kau boleh jadikan mahar di sana"
Lelaki itu pun pulang dan kembali lagi lalu berkata ;
" Demi Allah aku tidak mendapati apapun utk mahar "
Kata Rasulullah ;
" Lihatlah ... Walaupun hanya cincin dprd besi "
Lelaki itu pun pulang buat kesekian kalinya . Lalu dia kembali dan berkata ;
" Demi Allah , aku juga tidak mendapatinya . Tapi aku mempunyai kain , Ya Rasulullah "
Rasulullah S.A.W bersuara ;
" Apa yang boleh kau lakukan dengan akin itu ? Jika kau memakainya, maka isterimu tidak dapat memakainya dan jika isterimu memakainya maka engkau tidak dapat memakainya "
Lelaki itupun kembali duduk . Tetap duduk sehingga majlis berakhir .
Lelaki itu kelihatan sangat sedih lalu Rasulullah S.A.W memanggilnya dan berkata padanya ;
" Apa yang kau punya dari Al-Quran ?" ~ Subhanallah :')
Lelaki itu menjawab ;
" Ya Rasulullah aku menghafal surah ini dan surah ini "
Rasulullah S.A.W berkata ;
" Kalau begitu , aku nikahkan kau dengannya , dengan mahar ayat Al-Quran yang kau miliki " ~ :')
Akhirnya lelaki itupun dinikahkan dengan Ayat-ayat Al-Quran yang dihafalnya , sebagai mahar pinangan .

Al-Quran mukjizat terulung , Kalamullah . Mahar pinangan yang suci , abadi . Semoga ikatan suci ini membawa ke Jannah :)