Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Saturday 26 April 2014

Give Up ? No.

Start dari haritu-- lepas dapat result midsem huru hara sangat life dekat CFS (life aku sorang la sebenarnya) sebab markah lebih rendah dr aku expect. Aku expect tu pun dah rendah pastu dapat lagi rendah tahu tak masa tu-- macam putus harap sangat dah. Siapa nak duduk 2tahun setengah dekat situ wey , penat kot.

Maths memang bukan subjek aku dr dulu, zaman sekolah. No matter how hard I try paling cemerlang pun B (tu pun lepas pagi petang siang malam selama 2 bulan ngadap Math je) . Teruk kan ? Penat do belajar subjek ni.

Tanya lah rumet cmne kondisi aku start dr detik tu. Sampai je bab Math tak kesah la quiz ke apa pressure amat. Kurang terurus rasanya perasaan, mental dan fizikal ni.

Maybe sebab stress, sejarah before SPM (yg aku sakit tahap giga masuk hospital) berulang. Kali ni tak seteruk tu, cuma melecur ada lah sebesar 1/4 A4 paper, mizzle pula kemudian migrain pastu demam pula dan sebagainya. Tiap kali nak quiz, aku akan sakit sebab stress--agaknya. Bila kita stress, mengikut fakta antibodi akan lemah so sakit senang datang.

Pastu cerita dekat Umi kalau kena repeat Math 3 ni nak keluar UIA , masuk U lain sebab tough sngt dekat sini. Bukan bidang aku susah nak cari iwa teruskan. Lagipun, kesian dekat Umi dah mengharap aku masuk degree bulan 9 ni tapi jawapan Umi buat aku rasa cukup tenang. Buat aku rasa "Lantak lah kena repeat pun tak kesah apa orang kata yang penting aku kena hadapi jugak. Ujian ni baru sikit je." Aku sngt redha dah. As long as Umi support aku redha.

Redha pun , aku akan usahakan jugak lulus Math sem ni. Aku, tak sanggup dah mengadap subjek tu. Masuk Gombak, settle satu sem siyes nak tukar course.

Kembali ke tempat aku, jiwa aku. Menulis dan mengkaji.

Doakan kejayaan aku. Tak kesah la sorang pun yang baca post ni, doakan aku. Semoga doa tu kembali pd korang jugak :) Syukran kathir.

No comments: