Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Thursday 6 June 2013

A blink of eyes

5 years already . I thought it was yesterday *smile

I don't believe this . I can't believe this *tepuk dahi *gelak

5 years back :

"Naj pergi sekali tak ni Eha?
"Pergi rasanya. Dia tu memang lembab kalah perempuan"
Dan kemudian Naj akan keluar dr rumah terkocoh-kocoh ambik basikal and we walked to school together.

"Mana Naj ni? Tadi msge aku nak jumpa" Eha kata
"Tah tah tido agaknya. Haa bilik dia belakang tu kan? Ketuk la tingkap dia !"
"Jom jom. Biar terkejut berok" :D
Dan Naj akan keluar muka slenge , kitorang lepak dekat kolam

Satu hari tu Naj masuk nyanyian Hari Merdeka
"Naj ni mana? Lambat kang gi sekolah"
Naj keluar dr rumah , dengan kepoh bawak kasut hitam , baju bagai lagi (tak ingat)
"Meh sini kitorang bawakkan"
Ecah pegang satu benda , Eha pegang satu benda
"Jadi PA dia la kita hrini Eha. Nak nyanyi kan"
 He did very well on the stage & menjadi rebutan wanita sebentar haritu :D

Today :

Sibuk sibuk dekat dapur buat kek tetiba ada call *tak angkat . Call lagi *geram. 5.10 p.m

Satu nama tertera yg buat Aisyah teruja nak angkat . Bukan senang budak ni nak contact -.-

"Assalamualaikum Naj"
"Haaa Ecah. Waalaikumussalam" *suara pecah*
"Aku ada dekat depan rumah kau ni. Depan guard dekat Mekoda (kedai depan rumah). Nak jumpa tak? Malam ni aku balik Kelantan dah"
"Naj aku tengah buat kek do. Hmm bagi aku smpi before 6pm. Boleh ?"
"Okay okay . Aku tunggu sini sini la"

Dah ada depan rumah baru nak bagitau ada dekat TTDI Jaya. Haa ambik tunggu kau 30minit situ

Kek hangus . Biar lah . Memang selalu fail kalau buat kek

Dalam hati :-

"Eh takkan aku nak pergi lepak Shaaz sesorang dengan Naj. Dia tahla laki . Tak elok , tak manis cmni. Farhana? Takde laa pulak. Haa Azri ! (Dia perempuan okay -.-)"

Call :

"Azri awak free tak? Nak mintak teman jumpa kawan . Malam ni dia nak balik Kelantan dah tapi dia laki tak proper la jumpa sesorang"

" Haa Aisyah , kita baru bangun ni . Tak solat lagi" ( Kesian semalaman tak tido jaga baby kakak dia)
"Hurmm takpe takpe . Secepat yg boleh eh"
"Okay"

Depan Shaaz

"Mana Naj ni?"
"Awak cam tak dia sebenarnya?"
"Cam caam . Masih boleh cam lagi :D "

"Hello. Kau kat mana?"
"Ni haaa depan Shaaz. Dalam kereta Kia warna hitam"

Jalan slow-slow. Nampak Kia warna Hitam. A man , tinggi , rambut cacak cacak , sngt 'bapak budak' . Naj pandang belakang . Haaa Najmuddin ! :D

We talk for 30 mins. The way u talk , laugh , kenakan orang , sikap kau tak ubah macam dulu. Masih Naj yg aku & Eha kenal dulu. Di sebalik penampilan kau yg annoying gitu , hati kau baik lagi . Macam dulu .

"Asal datang sini tak bagitau aku Naj?"
Naj: Kau tu asal balik Kelantan tak call aku?
"Nak bagitau. Tapii takut ganggu ke apa pulak"
Naj : Apesal? Segan nak call aku?
"Haha. Segan la jugaaak. Kau orang busy kan sekaraaang" (weh since when Aisyah so pemaluuuu) Since she is a muslimah la kaaan *wink
Naj : Lain kali balik Kelantan roger aku. Aku bawak jejalan :D
"Haha okay okay . Next time dtng sini inform la aku. Aku bawak jejalan" :D

"Ayah Eha meninggal berapa bulan lepas. Kau tau?"
"Haa dia ada cakap jugak. Ayah aku pun baru takde 2-3 bulan lepas"
"Eh serius ayah kau baru takde?"
*angguk"
"Mak kau okay"
"Okay"

Al Fatihah utk ayah Farihah & Najmuddin

Talk about Eha a lil' bit. We both missing her. We have grown up so much :')

Naj masuk kereta. Hati Aisyah terdetik . Aku kenal kau dr suara tak pecah , muka babyface tahla pendek pulak sekarang suara garau , gaya bapak orang. Budak kecik ni dah besar. I have to accept the fact :D

As usual , Aisyah contacted Eha and make her jealousss to the max . Eha, Naj says he'll come to ur place when u're about to get married :D I'll make sure he go to ur marriage.

Itu kisah Aisyah, Najmuddin & Farihah . Apartmen gah itu menjadi saksi persahabatan kami , hingga kini. Walaupun sorang di Kelantan sorang lagi di Perak . Ada rezeki , ada jodoh Allah ketemukan juga nanti :)

5 years just like a blink of eyes. Dead also can happen in a blink of eyes & also Qiamat. What do we expect? When Allah said "Kunfayakuun" it will happen

Wallahua'lam



No comments: