Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Wednesday 26 December 2012

Imej Muslimah Inside-Out , Mampukah ?

"Kadang-kadang akak cemburu dengan awak , suka tengok awak ayu je"

"Takde maknenya kak . Banyak yang kurang . Sy yg jeles dgn akak T-T Saya garang la . Tak senonoh je"

"Serious ni akak suka tengok awak . Muslimah je . Istighfar cepat"

"Okay" T-T 

(Mmng kena istighfar sbb mcm tak mensyukuri / seolah menidakkan ape yg Allah beri . Patutnye kena Alhamdulillah dan merendah diri)

"Tapi kan kak saya tegas la , orang nak dekat pun takut"

"Baguslah tu , muslimah yg tegas"

_______

Apabila beberapa orng sudah melihat ciri itu drpd wajahku mksudnya semakin berat tanggungjawab aku utk membawa pendiran dan personaliti itu .

Untuk berubah menjadi sprti diri aku yg skrng bukan mudah dan susah juga utk mempertahankannya .  Demi kesetiaan dan yakin pd Illahi akan aku tegakkan hati & iman utk terus yakin dgn imej dan pembawaan diri ini .

Bukan bermaksud sudah sempurna . Sebenarnya , semakin aku cuba memperbaiki , semakin banyak kekurangan yg aku jumpa . Semakin tdk yakin namun iman di hati menguatkan langkah . Kalimah Lailahaillallah mesti aku hayati dan bawa di dalam setiap gerak geri . Mampukah aku ? T_____T

Aku akan terus cuba turun kpd umat . In syaa Allah . Ya Allah , berikan kami kudrat dan kekuatan utk terus berjuang utk agamaMu hanya kerana Mu, ya Rabb .

No comments: