Pages

My favorite football team

My favorite football team
Terang teranglah gambar ni terang sebenarnya kitorang gelap gelap je

Monday 13 August 2012

Kerinduan -- Rasulullah S.A.W


Assalamualaikum :)

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah . Enough said . I just watched some videos about Rasulullah S.A.W . Since intrnt in CFS slow all the time so I deciced to watch all this at home . Ya Allah ! Allahummasolli'ala Muhammad Waalihi Muhammad . My tears fell down . This make me miss him so much . I know I don't love him emough all this while . Check balik , brpe bnyak sunnahnye yg kita amalkan ? Astaghfirullah astaghfirullah astaghfirullah . Terasa hina diri ini yg tk prnh terlepas khilaf. Sering tersilap lngkah . Ya Allah , ampuni aku . Syngnya Kau pd kami ya Allah , sehingga kau utuskan seorng insan mulia spya hamba-hambaMu ini tidak kesesatan . Alhamdulillah masih ade rase dlm hati utk aku merindui insan mulia ini . Layakkah aku bersamamu di Jannah ? :'(

Bila aku menonton semua video itu , mnceritakan tntg kewafatan baginda . Subhanallah . Allahuakabar terasa hina diri ini jika nak dibandingkan dgn Saydatina Aisyah r.a . Seorng wanita mulia . Sungguh mulia . Di akhir hayat Rasulullah S.A.W , baginda trlalu sakit sehingga tidak ingat giliran siapa pula pd keesoakn harinya . Dgn penuh kefahaman akan keadaan baginda , para isteri baginda menyerahkan pd baginda utk ke rumah sesiapa antara mrka . baginda memilih rumah Saydatina Aisyah . Baginda wafat di pangkuan Humaira' :'( Sebelum wafatnya baginda , Aisyah mnjdi tmpt baginda bersandar menahan sakitnya sakaratul maut . Subhanallah . Berkata Aisyah ," aku beruntung . Menjadi satu kebesaran pd aku dan satu kemuliaan apbila rasulullah S.A.W sakit dan wafat di rumah aku dan Nabi bersandar di antara dada dan leher aku ". Subhanallah , mulia sungguh wanita ini . Istimewa sungguh beliau di sisi suaminya , Rasulullah S.A.W :') Mampukah aku mnjadi semulia beliau ? Mampukah aku membawa nama Aisyah ini sbgai seorng wanita , anak , hamba , isteri yang baik ? Mampukah aku ? Astaghfirullah .

Alhamdulillah again , I have finished my mid sem exam . Honestly , kecewa dgn Physic . Math and Computer was hard also . 

I love my classmates :3 Thank you for the Iftar at KFC . I knew we had went through hardships on that time but Alhamdulillah it makes us stronger , closer . Allahuakbar !




No comments: